I N F O R M A C J E
ABSOLWENCI
Pełna treść artykułu
Wycieczka na lotnisko [data utworzenia: 2014-04-13 ]
 Wycieczka klas trzecich na lotnisko

07 kwietnia 2014 r. klasy IIIA i IIIB były na wycieczce, zwiedzając Międzynarodowy Port Lotniczy w Łodzi im. Władysława Reymonta. Rozpoczęliśmy od krótkiego spaceru po starszym terminalu lotniska. Nasze Panie przeszły pomyślnie kontrolę osobistą i pojechaliśmy autobusem na płytę lotniska. Podczas jazdy widzieliśmy starsze samoloty, małe szybowce i transportowe helikoptery wojskowe. Autobus dowiózł nas przed budynek Lotniczej Straży Pożarnej. Pan opowiedział nam o pracy strażaków, którzy czuwają nad bezpiecznym lądowaniem i startem każdej maszyny lotniczej. Oglądaliśmy ogromne strażackie samochody  oraz ich  nowoczesne wyposażenie. Te czterokołowe pojazdy to prawdziwe kolosy, które ważą 25 ton. Jedno koło jest wielkości wzrostu naszego kolegi Arka Grabarczyka. Dzięki uprzejmości panów strażaków mogliśmy wejść i obejrzeć je od środka. Gabrysia Mrowińska bardzo ładnie i twarzowo wyglądała w hełmie strażackim. Z tarasu widokowego zobaczyliśmy  lądowanie, kołowanie na pasie startowym i odlot największego, w tym dniu, samolotu pasażerskiego ADRIA. Podczas powrotu naszą uwagę zwrócił nieduży, żółto – czerwony helikopter ratowniczy SP–HXR. W nowo wybudowanym terminalu spotkaliśmy  panów pirotechników, którzy również opowiedzieli nam o swojej interesującej i niebezpiecznej pracy. Panowie pokazali  pracę robota – pirotechnika. Robot posłusznie dojechał, podniósł i oddał naszej koleżance torbę. Miłym akcentem kończącym  zwiedzanie lotniska była wizyta w sklepiku ze słodyczami. Wycieczka bardzo nam się podobała, wzbogaciła naszą wiedzę i dostarczyła wielu wrażeń.

[ Strona Główna ]

G A L E R I A   Z D J Ę Ć | kliknij na zdjęciu aby powiekszyć

( 600 x 800 )

Wyszukiwarka
PROJEKTY I PROGRAMY
Szkoła posiada nowoczesną pracownię komputerową i Multimedialne Centrum Informacji z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską