I N F O R M A C J E
O SZKOLE
S P O R T
SZKOŁA PODSTAWOWA
GIMNAZJUM
KADRA
RODZICE
ABSOLWENCI
Pełna treść artykułu
e-twinning [data utworzenia: 2007-11-08 ]

e-TWINNING

EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ

We wrześniu 2007r. Zespół Szkół Sportowych w Aleksandrowie Łódzkim przystąpił do realizacji programu e-Twinning. E-Twinning (Europejska Współpraca Szkół) jest programem edukacyjnym Unii Europejskiej, w którym uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy z innymi krajami, współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. Polska zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby zarejestrowanych w portalu szkół, projektów i nauczycieli. Obecnie na portalu europejskim zarejestrowanych jest blisko 4000 polskich szkół, z czego aż 1400 znalazło partnera i jest w trakcie realizacji projektów. Dzięki wykorzystaniu Internetu uczniowie z polskich placówek mają szansę współpracować z rówieśnikami z całej Europy. Tematyka projektów jest bardzo różnorodna od nauki języków, poznawania innych kultur poprzez historię, ekologię, aż po ekonomię i sport.
Miejskie Gimnazjum Sportowe uczestniczy w realizacji projektu, którego celem jest stworzenie komiksowej wersji powieści detektywistycznej w języku angielskim. Opowiadanie będzie się składało z dziesięciu odcinków (10 epizodów), z których każdy ma być utworzony w taki sposób aby być kontynuacją poprzedniego. Głównym celem projektu jest ścisła współpraca zarówno pomiędzy uczniami naszej szkoły jak i partnerami z zagranicy. Uczniowie rozpoczęli już pracę nad pierwszą częścią projektu, która niebawem zostanie wysłana do szkoły będącej naszym partnerem z zagranicy. Zadaniem uczniów ze szkoły partnerskiej będzie stworzenie drugiego epizodu, który będzie kontynuacją naszej opowieści.
Kolejne odcinki będą powstawały w ten sam sposób. Koordynatorem projektu w Miejskim Gimnazjum Sportowym jest nauczyciel języka angielskiego p. Magdalena Chmielarska
Realizacja projektu eTwinning- informacje szczegółowe
Temat- opowieści detektywistyczne
Poziom- średniozaawansowany
Grupa wiekowa - 13-16 lat
Czas trwania projektu - 1 rok lub dłużej
Proponowane narzędzia ICT- e-mail, narzędzia do tworzenia prezentacji, ilustracje, zdjęcia, czat, weblog, galeria, programy paint i office.

Cele projektu: Uczniowie uczą się:

  • rozwijać umiejętność czytania i pisania w języku obcym
  • rozwijać umiejętność wspólnego tworzenia tekstu oraz robienia jego korekty
  • rozwijać umiejętność krytycznego myślenia podczas poszukiwania, wybierania oraz organizowania elementów dotyczących projektu
  • korzystać z podstawowych zasad pisania i graficznego projektowania stron
  • wyszukiwać odpowiednie fotografie, ilustracje związane z tematyką powiesci
  • rozwijać wyobraźnię, tworzyć fikcyjnego bohatera oraz sytuacje
  • efektywnie komunikować się zarówno ze swoimi kolegami i koleżankami z klasy jak i parterami z zagranicy
  • rozwijać zdolności krytycznego myślenia
  • rozwijać umiejętności interkulturowe
  • wykorzystywać narzędzia ICT przeznaczone do współpracy, służące publikowaniu i edytowaniu
Pracę z uczniami Szkoły Podstawowej rozpoczęliśmy od października. Tematem naszego projektu są „Europejskie tradycje”. Spotykamy się raz w tygodniu i organizujemy pracę na cały tydzień. W planach mamy m.in. wykonanie prezentacji dotyczących tradycji w Polsce w programie Power Point, nagranie krótkich filmów, zorganizowanie wystawy oraz umieszczenie wyników naszej pracy na stronie internetowej.
Nauczyciele i klasy realizujące program: Klasa IVA i nauczyciel języka angielskiego – Anna Rejniak

Lista gimnazjalistów uczestniczących w realizacji projektu:

Klasa Ia (grupa zaawansowana)
  1. Mateusz Błaszczyk
  2. Martyna Grabarczyk
  3. Norbert Janiszewski
  4. Joanna Felczak
  5. Rafał Krupiński
  6. Hubert Rafalski
  7. Kamil Sójka
  8. Agata Szulc
  9. Marysia Borkowska
  10. Szymon Pietrzykowski
  11. Damian bobrowski
  12. Szymon Ruszczyk
Klasa II a (grupa zaawansowana)
  1. Habib Amalia
  2. Ola Golińska
  3. Julia Przybysz
  4. Szymon Robaszkiewicz
  5. Patryk Rakowski
  6. Bartłomiej Pawak
Podsumowanie: Nauczyciele języka angielskiego wspólnie współpracują ze swoimi uczniami z przynajmniej dwóch różnych krajów i tworzą wspólną opowieść detektywistyczną w postaci komiksu.

Koordynator projektu w gimnazjum: Magdalena Chmielarska



[ Strona Główna ]

G A L E R I A   Z D J Ę Ć | kliknij na zdjęciu aby powiekszyć
detective story-projekt ( 1000 x 706 )
detective story-proj.
 

P L I K I do pobrania kliknij na opis aby ściągnąć
 Sprawozdanie z realizacji projektów e-Twinning Rozmiar: 39.15KB


Wyszukiwarka
PROJEKTY I PROGRAMY
Szkoła posiada nowoczesną pracownię komputerową i Multimedialne Centrum Informacji z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską
 Socrates Comenius
ADMINISTRACJA