|
Dzień tygodnia |
Godziny pracy pedagoga |
Rodzaj zajęć |
Poniedziałek |
8:45 - 15.45 |
7:15 – 8:00 – terapia pedagogiczna - klasa IVB 8:00 – 8:45 – terapia pedagogiczna - klasa IVC 15:45 – 16:30 – doradztwo zawodowe - klasa VIIB |
Wtorek |
8:00 - 14:05
|
7.15 - 8.00 - terapia pedagogiczna - klasy IVA i IVB 14.05 - 14.50 - terapia pedagogiczna - klasa VA i VB |
Środa |
8:45 - 12:45 |
8:00 - 8:45- doradztwo zawodowe - klasa VIIC |
Czwartek |
12:45 – 15:45 |
15:45 – 16:30– doradztwo zawodowe - klasa VIIA |
Piątek |
8:00 – 10:00 |
07:15 - 08:00 – terapia pedagogiczna - klasy VIIB, VIIIA, VIIIC
|
W ramach godzin pedagoga będą odbywały się zajęcia rozwijające kompetencje społeczno - emocjonalne
(indywidualnie, w parach – ustalenie z uczniami po rozpoczęciu roku szkolnego).
Jeśli masz problem, o którym chcesz porozmawiać to przyjdź razem go rozwiążemy!
Rodzice w sprawach uczniów przyjmowani są codziennie
Do głównych zadań pedagoga należy:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy
w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Szkolny klub wolontariatu
Od września rozpoczął działalność w szkole klub wolontariatu.
Wolontariat skierowany jest do nauczycieli i uczniów, którzy chcą pomagać innym, reagować czynnie na potrzeby środowiska, inicjować działania w środowisku lokalnym, wspomagać różnego typu inicjatywy charytatywne i kulturalne!
Wszystkich chętnych zapraszamy do współpracy!
„….mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym, czym chcę aby były, ale czym one chcą i mogą być.”
95-070 Aleksandrów Łódzki
ul. Bankowa 7/11